Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Straszyn boi się hałasu z przyszłej obwodnicy

Wawrzyniec Rozenberg
W spotkaniu wzięło udział około trzydziestu mieszkańców
W spotkaniu wzięło udział około trzydziestu mieszkańców fot. Wawrzyniec Rozenberg
Sprawa przebiegu Obwodnicy Metropolii Trójmiejskiej budzi emocje w wielu miejscowościach. Na poświęconym temu tematowi spotkaniu informacyjnym w Straszynie było jednak inaczej. Przyszło na nie niespełna 30 osób, które spokojnie wysłuchały wystąpień przedstawicieli Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Spotkanie nie wzbudziło emocji, ponieważ planowana droga omija gęsto zaludnione tereny gminy Pruszcz Gd. Pojawiły się obawy, czy budowa nowej drogi nie zwiększy ruchu w Straszynie na drodze wojewódzkiej nr 222. Najwięcej pytań dotyczyło zabezpieczenia przed hałasem.

- Normy dotyczące emisji hałasu są coraz bardziej restrykcyjne, a projektanci używają różnych form ekranów przeciw swobodnemu rozprzestrzenianiu się dźwięków - wyjaśniała Anna Dąbrowska-Banach, naczelnik Wydziału Środowiska Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Biorą też pod uwagę przewidywane natężenie ruchu.

- Nie mamy gwarancji, że ekrany zostaną umieszczone - oponował Andrzej Bożyk, mieszkaniec Juszkowa, a zarazem wicewójt gminy Pruszcz Gd. - Takie same zapewnienia z GDDKiA słyszeliśmy podczas przebudowy obwodnicy Trójmiasta. Emisja hałasu przekracza normy, a juszkowianie wciąż czekają na przebudowę ekranów. Nastąpi to, kiedy będą pieniądze na ten cel, czyli nie wiadomo kiedy.

Pas drogowy zaplanowany jest wstępnie na sto metrów. Nie będą więc wykupywane domy leżące ponad pięćdziesiąt metrów od środka jezdni drogi szybkiego ruchu. Dlatego dla sąsiadów drogi, tak ważne są ekrany dźwiękoszczelne.

Podczas spotkania głosu nie zabierali przedstawiciele stowarzyszeń z innych gmin, którzy są przeciwni budowie nowej obwodnicy, albo sugerują diametralnie różne trasy przebiegu drogi, niż warianty opracowane przez GDDKiA w Gdańsku.

Stefan Kowalczyk z Wydziału Dokumentacji GDDKiA
Decyzja o wykupie nieruchomości na przyszłej trasie planowanej obwodnicy zapadnie nie wcześniej niż za dwa lata.
Równie dobrze może to nastąpić za lat pięć lub dziesięć. Najpierw wybrany zostanie wariant, potem opracowana koncepcja oraz projekt techniczny. Dopiero wtedy, jeśli zostanie zapewnione finansowanie, wojewoda podejmie decyzję o wykupie gruntów i budynków do rozbiórki.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pruszczgdanski.naszemiasto.pl Nasze Miasto