Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Spalinowy M3 Competition kontra elektryczny i4 M50. Testy torowe na Autodromie w Pszczółkach

Anna Gawrońska
Anna Gawrońska
Spalinowy M3 Competitionkontra elektryczny i4 M50. Testy torowe na Autodromie w Pszczółkach
Spalinowy M3 Competitionkontra elektryczny i4 M50. Testy torowe na Autodromie w Pszczółkach Anna Gawrońska
Na Autodromie w Pszczółkach odbyło się porównanie dwóch samochodów BMW: spalinowego M3 oraz elektrycznego i4 M50. Dwie różne technologie, inna waga,lecz parametry katalogowe podobne. Jak wypadły na torze?

Na torze rywalizowały dwie wersje samochodów BMW. Spalinowy M3 Competition oraz elektryczny i4 M50. Za kierownicą zasiedli Michał Peterlejtner, wicemistrz Polski w ralllycross w klasie SuperCars Light oraz Piotr Kozłowski, drifter.

- Wydarzenie wyjątkowe, ponieważ silniki spalinowe szczególnie competition znamy już od wielu lat i dostarczają nam wielu emocji. Ciekawi jesteśmy jak wypadnie konfrontacja z zupełnie nową technologią–mówił przed testami Adam Murach, dyrektor zarządzający BMW Bawaria Motors w Gdańsku. - Oba samochody dostarczają nam troszkę inne odczucia z jazdy, ale równie silne i mocne. Osoby, które miały wcześniej okazję jazdy M3 Competition podkreślają jego testosteron. A jeśli chodzi o i4 M50 to zdecydowanie zupełnie inny efekt, czasami emocje są nawet większe. Dynamika, przyśpieszenie, prędkość jest tak samo odczuwalna.

M3Competition

BMW M3 Competition to samochód spalinowy z silnikiem 6-cylindrowym o pojemności 3 litrów. Silnik ten osiąga moc 510 KM i 610 Nm momentu obrotowego. Posiada automatyczną, 8-biegowąskrzynię biegów. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h osiąga w 3,9 sekundy.Waży 1700 g.

i4 M50

BMW i4 M50 z całkowicie elektrycznym napędem zasilany jest dwoma silnikami BMW M eDrive, dzięki czemu może osiągać moc 544 KM i 795 Nm momentu.Przyspieszenie do setki zajmuje mu 3.9 s. Cięższy od M3, waży 2200 g. W pełni naładowany zapewnia zasięg nawet do520 km.

I4 M50 nie można nic zarzucić także w stylistyce auta. Z zewnętrznych elementów na pewno wyróżniają się karbonowe dodatki. Z tego tworzywa wykonane są boczne elementy prowadzenia powietrza w zderzaku przednim, lusterka zewnętrzne oraz boczne osłony z tyłu i tylny spojler.

Bezpieczeństwo jazdy zapewniają innowacyjne lampy M Shadow Line, które mają zasięg do 550 m, czyli niemal dwukrotnie większy niż konwencjonalne reflektory.

Wynik nie do przewidzenia

Wyniki testu są zależne od warunków na torze. Nie bez znaczenia jest też pogoda.

- Prędkość przejazdu zależna jest od pogody. Dzisiaj mamy świetną pogodę. Wynik zależy też od rozgrzania opon i dyspozycji kierowcy.Nie powinno nam to zaburzyć rezultatu, ponieważ jedziemy w tym samym czasie. Możliwości jednego i drugiego modelu będą podobne – dodaje Adam Murach. -Spodziewam się podobnych wyników. Wrażenia na koniec mogą być różne, ponieważ są to absolutnie dwie różne technologie, niemniej wciąż doświadczamy wielu wspaniałych emocji i radości z jazdy.

Wyniki testu

Podczas pierwszej próby BMW M3 Competition osiągnęło czas 47,20 s i okazało się wyraźnie lepsze od konkurenta,który minął linię mety z czasem 49,57 s. W drugim przejeździe wyniki były już bardzo zbliżone. Wygrało M3, ale różnica była minimalna. O wygranej zadecydowały setne sekundy, bo oba auta osiągnęły wyniki:49,27 i 49,85.

Kłodawa – rzeka płynąca przez trzy gminy

Kłodawa – rzeka płynąca przez trzy gminy. Na jej trasie leży...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pruszczgdanski.naszemiasto.pl Nasze Miasto