- To między innymi przeładowane samochody ciężarowe doprowadzają do sytuacji, z jaką mieliśmy do czynienia na Obwodnicy Trójmiasta w piątek 6 grudnia, podczas załamania pogody na Pomorzu – powiedział wojewoda Ryszard Stachurski podczas uroczystego podpisania „Rekomendowanej procedury weryfikowania dopuszczalnej masy całkowitej pojazdu lub zespołu pojazdów wjeżdżającego na terminal portowy w celu podjęcia kontenera”. – Wierzę, że zawarte porozumienie pomoże ograniczyć tego typu zdarzenia na pomorskich drogach – dodał.
Procedura została wypracowana wspólnie przez kierownictwo terminali kontenerowych, stowarzyszeń przewoźników oraz Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Gdańsku.
Zderzenie vw z tirem na krajowej 91 w Pruszczu Gdańskim
W podpisanym w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim porozumieniu zapisano m.in., że pracownik terminala, który stwierdzi przekroczenie dopuszczalnej masy lub niewłaściwe rozłożenie kontenera odmówi wydania ładunku. Kierowca w takim przypadku zobowiązany będzie do niezwłocznego powiadomienia zleceniodawcy przeładunku o zaistniałym fakcie.
Podpis pod dokumentem złożyli przedstawiciele: Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Gdańsku; Polskiej Izby Spedycji i Logistyki w Gdyni; Pomorskiego Stowarzyszenia Przewoźników Drogowych w Gdyni; DCT Gdańsk; GTK Gdańsk; BCT Gdynia; GCT Gdynia; BTDG Gdynia oraz DB Port Szczecin.
Inicjatywa ma przeciwdziałać niszczeniu infrastruktury drogowej przez przeciążone pojazdy, służyć poprawie bezpieczeństwa w ruchu drogowym oraz przeciwdziałać zjawisku nieuczciwej konkurencji między przewoźnikami drogowymi.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?