Sprawny Peron - darmowa aplikacja
Dzięki aplikacji "Sprawny Peron" pasażerowie mogą łatwo zgłosić nieprawidłowości, które napotkali podczas podróży - wśród nich warto wymienić m.in. komfort jazdy oraz zagrożenie bezpieczeństwa. Problemy lub usterki można zgłaszać za pomocą zdjęcia oraz opisu.
- Ty zgłaszasz, my naprawiamy. Dbamy o komfort korzystania ze stacji i przystanków. Aplikacja "Sprawny Peron" to narzędzie, które umożliwia zgłaszanie usterek związanych z peronami i drogami dojścia na stacjach i przystankach kolejowych - czytamy w opisie aplikacji dostępnej m.in. w "Sklepie Play".
Magdalena Janus, z zespołu prasowego PKP PLK zaznacza, że podróżni mogą informować o stanie czystości infrastruktury pasażerskiej na peronach, drogach dojścia, a także przejściach nad i pod torami. Poza możliwością zgłoszenia problemu przez narzędzie na telefonie, można skorzystać z formularzy kontaktowych, które znajdują się na stronie PLK.
Jak dokładnie działa "Sprawny Peron"?
W przypadku zauważenia usterki np. awarii windy, nagłośnienia, wyświetlaczy czy zaśnieżonego peronu, podróżny może w szybki sposób dokonać zgłoszenia nieprawidłowości. Po uruchomieniu aplikacji, należy wybrać z listy stację lub przystanek. Data i godzina uzupełnia się automatycznie. Potem czas na uzupełnienie lokalizacji. Można to zrobić, wykorzystując kody QR, które znajdują się na wszystkich plakatowych rozkładach jazdy. Dlatego wystarczy kliknąć w ikonkę symbolizującą kod, a następnie zeskanować ją aparatem telefonu.
- Następnie należy wybrać z dostępnych opcji konkretne miejsce występowania usterki oraz wybrać z listy rodzaj nieprawidłowości. Opcjonalnie można szerzej opisać usterkę oraz dodać obrazujące ją zdjęcie. Krótki proces kończy wybranie opcji „Zgłaszam usterkę” - tłumaczy Magdalena Janus z zespołu prasowego PKP PLK.
Aplikacje PKP Polskich Linii Kolejowych na telefon
Nie jest to pierwsza aplikacja stworzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe. W "Sklepie Play" na telefon z Androidem dostępnych jest łącznie 6 aplikacji. Są to gry oraz oprogramowania ułatwiające korzystanie z komunikacji kolejowej. Pierwsza z nich miała premierę 26 sierpnia 2019 roku - "Portal Pasażera" (pobrano około 0,5 mln razy). Jest to wyszukiwarka połączeń. Posiada także rozkłady jazdy przewoźników kolejowych w Polsce.
Popularnością cieszy się aplikacja "Bezpieczny przejazd - wyzwanie". Została ona pobrana ponad 50 tysięcy razy. Polega ona na sprawdzeniu, jak dobrze znamy przepisy dotyczące bezpieczeństwa na przejazdach kolejowo-drogowych.
Bydgoska policja pokazała filmy z wypadków z tramwajami i autobusami
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?