Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Pruszcz Gdański: Postawili szlaban na popularnej trasie rowerowej. Rowerzyści oburzeni [ZDJĘCIA]

Wawrzyniec Rozenberg
Na zakończenie przebudowy skrzyżowania ul. Grunwaldzkiej z ul. Raciborskiego na końcu ścieżki rowerowej po wschodniej stronie Kanału Raduni stanęła... barierka. Rowerzyści nie mają żadnej możliwości przejechania przez to skrzyżowanie w kierunku Rotmanki, ani w kierunku centralnej części Pruszcza Gdańskiego. Mogą tylko zawrócić w kierunku Gdańska. Rowerzyści są oburzeni. Jest ścieżka po zachodniej stronie Kanału Raduni z bezpiecznym przejazdem przez skrzyżowanie, ale ona kończy się po przejechaniu kilometra i nie jest skomunikowana z nieoficjalną drogą po wschodniej stronie kanału, z której korzystają setki rowerzystów.

- Jak można zamknąć ścieżkę rowerową z Pruszcza Gdańskiego do Gdańska – denerwował się pruszczanin z rowerem. - Dziś można przenieść rower przez barierkę, ale jutro będzie tu sznur samochodów i przejazd ani przejście z rowerem staną się niemożliwe.

- Trzeba rozebrać te niedorzeczne barierki - wtórował starszy pan.

- Z tej trasy korzysta codzienne wiele osób, dlaczego psuje się coś, co się sprawdziło - dodaje inny pruszczanin.

- Można było zbudować mostek dla rowerów po północnej stronie mostu, ale zbudowano po północnej stronie na złość rowerzystom - dodaje inny rowerzysta.

- W połowie przyszłego roku rowerzyści pojadą dwoma nowymi mostkami, oczekiwaną, północną kładką przy moście drogowym na skrzyżowaniu ulicy Grunwaldzkiej i Raciborskiego, oraz mostem kompozytowym, łączącym miejską ścieżkę rowerową z drogą techniczną na Kanale Raduni, po stronie Miasta Gdańska - wyjaśnił Bartosz Gondek, rzecznik Burmistrza Pruszcza Gdańskiego. - Główny inwestor przebudowy skrzyżowania ulic Grunwaldzkiej i Raciborskiego Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad, dokonuje ostatnich odbiorów i wprowadza nową organizację ruchu, na tej oczekiwanej inwestycji, współfinansowanej także przez powiat gdański i miasto Pruszcz Gdański. Przy tej okazji oddana zostanie jedna, zaprojektowana przez GDDKiA, południowa kładka przez kanał, położona przy moście drogowym. Na etapie zakończenia dokumentacji projektowej skrzyżowania Grunwaldzkiej i Raciborskiego, która powstawała kiedy nie brano pod uwagę powstania ścieżki technologicznej na Kanale Raduni, Miasto Pruszcz Gdański, widząc potrzebę wybudowania jeszcze jednej kładki, oczekiwanej zwłaszcza przez rowerzystów, zdecydowało się na jej zaprojektowanie i wybudowanie. Projektowanie mogło się rozpocząć dopiero wiosną tego roku, po zakończeniu ostatnich prac przy remoncie Kanału Raduni. Budowa kładki mogła się też rozpocząć dopiero po zakończeniu głównego zadania, realizowanego przez GDDKiA. Przetarg na kładkę od strony północnej ogłoszony zostanie na przełomie roku. Jej budowa ma się zakończyć w połowie 2017 roku. W tym samym czasie miasto zamierza oddać do użytku kompozytowy mostek, przekazany miastu przez Politechnikę Gdańską. Po niełatwych zabiegach projektowych mostek będzie przerzucał ruch rowerowy na miejską ścieżkę w okolicach granicy z Gdańskiem, odciążając tym samym warunkowo oddany przez Powiat Gdański do eksploatacji rowerzystom, ostatni odcinek drogi technologicznej na wale Kanału Raduni.

od 16 lat
Wideo

Policyjne drony na Podkarpaciu w akcji

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na pruszczgdanski.naszemiasto.pl Nasze Miasto