18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Powiat. Starostwo wprowadza zmiany, by ułatwić rejestrację samochodów

W. Rozenberg, acca
fot. W. Rozenberg
Wprowadzenie elektronicznej rejestracji miało zmniejszyć kolejki i usprawnić pracę Wydziału Komunikacji w Starostwie Powiatowym. Żeby zarejestrować samochód, wciąż jednak trzeba wstawać o świcie, by załapać się na miejsce w kolejce.

Mąż pojechał niedawno do starostwa, do Wydziału Komunikacji załatwić sprawy i o godz. 11 usłyszał, że już nie ma miejsc, więc pojechał następnego dnia o godz. 9 i usłyszał to samo - mówi czytelniczka z Pruszcza Gd. - To, o której trzeba wstać? O piątej rano. Na dodatek jest on niepełnosprawny i nie może kilku godzin spędzić, siedząc na ławce w poczekalni.

Zmodernizowano salę w wydz. komunikacji starostwa

Przed drzwiami Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego około godziny ósmej kłębi się każdego dnia około stu osób. Przy wejściu każdy otrzymuje numerek do kolejki. Ich wydawanie z reguły kończy się po godzinie lub dwóch. Kto ma numerek, zostanie przyjęty.
- Aby usprawnić obsługę zainteresowanych, wprowadzamy zmianę elektronicznego systemu zarządzającego obsługą klientów - tłumaczy Anna Petter, naczelnik Wydziału Komunikacji Starostwa Powiatowego w Pruszczu Gdańskim. - Nowy system wprowadzony zostanie na przełomie maja i czerwca. Do tego czasu przebudujemy również salę obsługi.

Jak zapewnia urzędniczka, niepełnosprawni nie muszą czekać w kolejkach. - Wystarczy, że przyjdzie do Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w naszym starostwie i tam poprosi, aby pomóc mu w rejestracji samochodu.

Zamiast przyjeżdżać rano do Wydziału Komunikacji po numerek do kolejki, można uzyskać zapewnienie przyjęcia przy okienku na daną godzinę przez internet. Wystarczy tylko zarejestrować się na stronie wydziału. - Niestety, taka forma rejestracji nie do końca sprawdza się - przyznaje naczelnik. - Zainteresowani często rejestrują się i rezygnują, nie informując nas o tym. To dezorganizuje ciągłość przyjmowania petentów.

Po naszej interwencji starosta gdański, Cezary Bieniasz-Krzywiec obiecał zatrudnić dodatkowo osobę w wydziale na stanowisko obsługi internetowej. Na ile dodatkowe zatrudnienie i wdrożony system zarządzający zmniejszą kolejki do okienek, przekonamy się już po koniec wiosny.

- Rzadko, bo co kilka lat muszę przyjść tutaj, ale teraz czekałem tylko pół godziny. Nie mam więc żadnych powodów do narzekania - zastrzegł Janusz Pischke z Pruszcza Gd.
- A mnie się marzy powrót do czasów, kiedy samochody rejestrowało się w urzędach gmin, bez kolejek i bez kłopotów - wtrącił Jan Wiśniewski.

Nowe mandaty od straży miejskiej

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gosc123

Mamy prawie 2020r i nic się nie zmieniło.

Wydziały komunikacji w Gdańsku mają wiele więcej petentów i potrafią funkcjonować. Ale co się dziwić jak pracownicy obsługują 6 godzin dziennie.

Powinno wymienić się 100% urzędników zaczynając w pierwszej kolejności od naczelnika

Dodaj ogłoszenie