Nasza Loteria NaM - pasek na kartach artykułów

Rozstrzygnięcie konkursu na Najlepszy produkt turystyczny Pomorza. Faktoria pobiła wszystkich!

K.Netka
Zdjęcie z Archiwum Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej.
Międzynarodowy Bałtycki Park Kulturowy „Faktoria” w Pruszczu Gdańskim najlepszym produktem turystycznym województwa pomorskiego.Ex aequo drugie miejsce w konkursie „Najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat POT” zdobyły: „Muzeum Kultury Ludowej Pomorza w Swołowie i Młynie Zamkowym w Słupsku” oraz „Ośrodek Kultury Morskiej - Centralne Muzeum Morskiej” w Gdańsku.

Faktoria w Pruszczu Gd. nawiązująca do starożytności i kontaktów naszego regionu z południem Europy została uznana za najlepszy produkt turystyczny województwa pomorskiego. Decyzją obradujących we wtorek jurorów, zasłużyła na nagrodę główną i wraz z dwoma następnymi w kolejności produktami, będzie reprezentować województwo pomorskie na szczeblu ogólnopolskim, walcząc o Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej.

W ocenie jurorów, obradujących pod przewodnictwem Krystyny Hartenberger-Pater, dyrektor Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej, „Faktoria” łączy w sobie kilka funkcji. Z jednej strony doskonale nawiązuje do tradycji kupieckich i do bursztynowego szlaku handlowego, z drugiej bogata oferta kulturowa stworzona w zrekonstruowanych, starożytnych obiektach, buduje wizerunek miasta jako nowoczesnego i ekspansywnie rozwijającego się ośrodka.

CZYTAJ także: Taniej na Jarmarku św. Dominika ze specjalną kartą turysty

Ex aequo drugie miejsce w konkursie „Najlepszy produkt turystyczny – Certyfikat POT” zdobyły: „Muzeum Kultury Ludowej Pomorza w Swołowie i Młynie Zamkowym w Słupsku” oraz „Ośrodek Kultury Morskiej - Centralne Muzeum Morskiej” w Gdańsku.
- Unikatowe walory architektoniczne i przestrzenne wsi Swołowo w powiecie słupskim zostały doskonale wykorzystane do eksponowania tradycji i kultury Pomorza, a także do rozwoju oferty „Krainy w Kratę” - komentuje Bogdan Donke, wiceprezes Pomorskiej Regionalnej Organizacji Turystycznej. - Natomiast stworzone w ramach Centralnego Muzeum Morskiego interaktywne centrum edukacji morskiej to jeden z najnowocześniejszych obiektów nie tylko na Pomorzu, ale także w Polsce.

Podczas eliminacji centralnych, pomorskie propozycje dla turystów, zostaną porównane z ofertami, przygotowanymi przez inne regiony. Najlepsze uzyskają Certyfikaty Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), czyli zostaną zaliczone do elitarnego grona unikatowych, najatrakcyjniejszych produktów Polski i będą promowane w ramach realizowanych przez POT kampanii krajowych i zagranicznych.

- Z roku na rok wybór jest coraz trudniejszy. Oferta turystyczna regionu dynamicznie się rozwija, produkty odpowiadają aktualnym trendom - łączą w sobie nowoczesne wykorzystanie unikatowych zasobów, ale przede wszystkim dostosowane są do preferencji i potrzeb różnych grup odbiorców - stwierdza dyrektor Krystyna Hartenberger Pater. - Musieliśmy jednak dokonywać selekcji; wybraliśmy „perełki”, dzięki którym możliwe jest przełamanie bariery sezonowości i umożliwienie gościom atrakcyjnego spędzania urlopów przez cały rok.

Komisja zdecydowała się również na uhonorowanie specjalnymi wyróżnieniami jeszcze trzech inicjatyw wdrażanych przez prywatnych operatorów. Pierwsza z nich to „Bursztynowy integracyjny Szlak Konny na Mierzei Wiślanej” - inicjatywa przeciwdziałająca wykluczeniu społecznemu osób niepełnosprawnych. Druga to „Kajakowy tramwaj wodny” – cyklicznie organizowane spływy Słupią. Trzecią wyróżnioną ofertą jest „Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach jako miejsca pielęgnowania kultury i tradycji Słowińców”.

Oficjalne wręczenie nagród laureatom nastąpi podczas regionalnych obchodów Światowego Dnia Turystyki - 28 września br. w Gdańsku. Na wyniki eliminacji krajowych musimy poczekać do jesieni - aż zapadnie werdykt jury, powołanego przez Polską Organizację Turystyczną.

- Z punktu widzenia promocji regionu konkurs ma bardzo istotne znaczenie – dodaje dyrektor Krystyna Hartenberger-Pater. - Dzięki zgłoszeniom prac konkursowych, jesteśmy w stanie na bieżąco śledzić kierunki rozwoju oferty turystycznej regionu i odpowiednio wykorzystać uzyskane informacje. Zależy nam, aby Pomorskie postrzegane było nie tylko jako miejsce wizerunkowo atrakcyjne, ale także takie, w którym dużo się dzieje.

Do tegorocznej, 10. z kolei rywalizacji, zgłoszono 11 produktów. Do tej pory, podczas dziewięciu edycji konkursu na najlepsze oferty, laury ogólnopolskie zdobyło kilkanaście „perełek” z województwa pomorskiego.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Rewolucyjne zmiany w wynagrodzeniach milionów Polaków

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Wróć na pruszczgdanski.naszemiasto.pl Nasze Miasto