Jednym z najczęstszych błędów we wnioskach jest niepodpisywanie oświadczeń. Brak podpisu powoduje, że wniosek, zamiast trafić do realizacji, musi zostać uzupełniony. W tym przypadku wszczynane jest postępowanie wyjaśniające.
Zdarzają się też inne błędy, takie jak podpisywanie się imieniem i nazwiskiem z przygotowanych przez ZUS przykładów.
- Na stronie internetowej ZUS jest wzór poprawnie wypełnionego wniosku, który jest podpisany „Jan Kowalski” - wyjaśnia Krzysztof Cieszyński, rzecznik regionalny ZUS. - Niektórzy przepisują wzór bezrefleksyjnie, jeden do jednego łącznie z fikcyjnym imieniem i nazwiskiem.
- Przedsiębiorcy często dopisują niepotrzebne informacje w różnych miejscach wniosku. Zdarzają się również przypadki, że zamiast wynagrodzenia miesięcznego wpisywana jest stawka godzinowa lub błędny numer rachunku bankowego.
Staranne i rzetelne wypełnienie wniosków decyduje o terminie ich realizacji. Te z błędami wymagają postępowania wyjaśniającego. ZUS musi się wówczas skontaktować z wnioskodawcą.
- Wiele wniosków wpływało na różne adresy e-mail placówek ZUS, czy poszczególnych pracowników - dodaje rzecznik ZUS. - To również jest błędem. Osoby, które tak złożył wniosek muszą to zrobić ponownie, już w poprawny sposób.
Wnioski do ZUS można składać elektronicznie (za pomocą PUE) lub papierowo.
Wszelkie informacje na temat tego: kto może skorzystać z ulg, gdzie składać wnioski i jak je wypełnić, można znaleźć na stronie internetowej www.zus.pl .
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?