Pierwsi kierowcy skorzystają z niego, jadąc rano do pracy. Dzięki otwarciu tego węzła dla ruchu użytkownicy jadący Południową Obwodnicą Gdańska zyskają dodatkowy zjazd do centrum Gdańska poprzez Trakt Św. Wojciecha, czyli drogę krajową nr 91.
Na Południowej Obwodnicy Gdańska gotowy jest również węzeł Gdańsk Port, ale będzie on otwarty, kiedy zostanie ukończona Trasa Sucharskiego (zadanie realizowane przez miasto Gdańsk).
Przypomnijmy: Południowa Obwodnica Miasta Gdańska to:
17,9 km drogi ekspresowej,
19 obiektów inżynierskich, w tym najdłuższa estakada w Polsce o długości 2780 m,
5 węzłów: Gdańsk Południe (Straszyn), Gdańsk Lipce, Gdańsk Port (Olszynka), Gdańsk Wschód (Przejazdowo), Żuławy Zachód (Koszwały)
Realizacja: październik 2009 r. – listopad 2012 r. (przejezdność czerwiec 2012 r.)
Koszt inwestycji: łączny koszt inwestycji wynosi 1 580 833 094,37 zł. Projekt finansowany jest ze środków Krajowego Funduszu Drogowego oraz współfinansowany przez Unię Europejską z Funduszu Spójności w ramach programu Infrastruktura i Środowisko. Wkład Funduszu Spójności wynosi 85% kosztów kwalifikowanych tj. 1 215 937 101,41 zł;
Inwestorem jest Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział w Gdańsku
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?
Dzieje się w Polsce i na świecie – czytaj na i.pl
- Polski samolot musiał nagle lądować na Islandii. Nerwowa sytuacja na pokładzie
- Gwiazdy „Pulp Fiction” na 30. rocznicy premiery filmu. Niektórych zabrakło
- Kokosanka pingwinem roku. Ptak z gdańskiego zoo bije rekordy popularności
- Sto dni do rozpoczęcia Igrzysk Olimpijskich w Paryżu. Co mówią mieszkańcy Paryża?