W skład pawilonu sensorycznego wchodzi sala główna, w której odbywać się będą zajęcia metodą integracji sensorycznej oraz zajęcia rehabilitacyjne. Mniejsze pomieszczenie przeznaczone będzie na indywidualną pracę terapeutyczną z uczniami, spotkania z pedagogiem, psychologiem, zajęcia rewalidacyjne, zajęcia Treningu Umiejętności Społecznych, Treningu Zastępowania Agresji, Treningu Słuchu, zajęcia Biofeedback.
Od strony południowej jest zlokalizowana przeszklona oranżeria, gdzie dzieci w sposób praktyczny będą poznawać świat roślin, uczęszczając na zajęcia hortiterapeutyczne przez cały rok, których głównych celem jest pozbywanie się napięcia i stresu poprzez bliski kontakt z naturą, co jest szczególnie ważne dla dzieci z niepełnosprawnościami.
- Dawne ogrody nauczycielskie, na których terenie dziś się znajdujemy, tak starannie niegdyś pielęgnowane, wraz ze zmianami cywilizacyjnymi przestały wpisywać się w krajobraz szkół wiejskich. Pomysł na wykorzystanie nieużytków pojawił się wraz z rozwojem naszej placówki: utworzeniem oddziałów integracyjnych i tym samym poszukiwaniem nowych możliwości uatrakcyjnienia i poprawy skuteczności zajęć – wyjaśniał Janusz Pawłowski, dyrektor szkoły.
Budowa pawilonu sensorycznego była drugim etapem zagospodarowywania terenu szkoły tak, by jak najlepiej służył on jej wychowankom. Pierwszy polegał na stworzeniu utwardzonego placu, bezpiecznego przejścia dla pieszych i doprowadzeniu mediów pod budowę pawilonu.
Wkrótce rozpocznie się etap trzeci, który ma obejmować zagospodarowanie terenu wokół pawilonu oraz przygotowanie infrastruktury parkowo-edukacyjnej na tzw. szkolnej górce. Powstanie tam około 2 km ścieżek edukacyjnych, 2 trasy saneczkowe, place zabaw, strefa ćwiczeń dla najmłodszych i minipark linowy. Będą też leśne tory przeszkód, tablice i urządzenia edukacyjne oraz część rekreacyjna z wiatą i ogniskiem. Ale placówka wcale nie zamierza na tym poprzestać.
- Naszym marzeniem jest też etap czwarty, obejmujący budowę wieży widokowej, która przyczyni się do podniesienia walorów edukacyjnych i turystycznych naszej miejscowości i całej gminy Sokółka – poinformował dyrektor Pawłowski.
Całkowita wartość inwestycji wyniosła 1 268 329,06 zł. Przedsięwzięcie zostało zrealizowane ze środków z rezerwy budżetu państwa w wysokości: 1 010 000,00 zł. 20 proc. to wkład własny wniesiony przez Inwestora, czyli organ prowadzący szkołę – Stowarzyszenie Edukator w Łomży. Środki szkoła pozyskała także z licytacji, darowizn, kiermaszów towarzyszącym różnym uroczystościom organizowanym przez placówkę, w których partnerem strategicznym było Województwo Podlaskie.
Eurowybory 2024. Najważniejsze "jedynki" na listach
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?