W ostatnich dniach niektórzy z klientów ZUS otrzymali maile z informacją o błędnie opłaconych składkach lub o braku wpłat. Fałszywa korespondencja jest wysyłana z adresów: [email protected], [email protected], [email protected], [email protected] [email protected].
- W żadnym przypadku nie należy odpowiadać na takie maile, ani otwierać zawartych w korespondencji załączników - mówi Krzysztof Cieszyński, regionalny rzecznik ZUS. - Mają one bowiem najczęściej na celu zainfekowanie komputera i uzyskanie dostępu do danych wrażliwych, które zapisane są w jego pamięci.
- Zakład Ubezpieczeń Społecznych drogą mailową nie kieruje informacji o rozliczeniach. Za pośrednictwem korespondencji elektronicznej klienci Zakładu nie otrzymują żadnych wezwań do zapłaty czy informacji o nadpłatach. Tą drogą ZUS kontaktuje się jedynie z tymi klientami, którzy posiadają konto na Platformie Usług Elektronicznych i wybrali taką właśnie formę kontaktu. Mail w takim przypadku zawsze zawiera imię i nazwisko konkretnego pracownika ZUS.
W sytuacji, w której ktokolwiek z klientów ma wątpliwości co do nadawcy otrzymanej korespondencji, prosimy o kontakt z najbliższą placówką Zakładu lub Centrum Obsługi Telefonicznej pod numerem: 22 560 16 00 lub adresem mailowym [email protected].
Kto musi dopłacić do podatków?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?