Opinia ma charakter wstępny. Właściwa umowa podpisana będzie po rozstrzygnięciu przetargu na wykonawcę inwestycji.
- GDDKiA podejmuje również starania dla uzyskania na ten projekt tak zwanej rezerwacji środków z Europejskiego Banku Inwestycyjnego – zapewnia Piotr Michalski, starszy specjalista ds. komunikacji społecznej gdańskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Udział EBI w finansowaniu tak dużego przedsięwzięcia jest dla sektora bankowego dodatkowym atutem, potwierdzającym atrakcyjność i pewność inwestycji. W marcu zakończył się etap kompletowania wniosku i weryfikacji informacji oraz dokumentów przekazanych przez GDDKiA.
Faktyczna rezerwacja środków w postaci decyzji Rady Dyrektorów EBI spodziewana jest w połowie maja bieżącego roku. Zakłada się, że EBI oraz inne banki, pokryją co najmniej 70 proc. kosztów przedsięwzięcia.
- Przygotowujemy ogłoszenie przetargu na wybór partnera prywatnego dla tej inwestycji. Przetarg, w trybie dialogu konkurencyjnego, ogłoszony będzie przez Oddział GDDKiA w Gdańsku w II kwartale bieżącego roku. Trudno dziś oszacować, kiedy nowa droga oddana zostanie do użytku. Wstępnie zakładamy 12 miesięcy na projektowanie i kolejne 36 miesięcy na budowę - dodaje Piotr Michalski.
Budowa Metropolitalnej obwodnicy Trójmiasta jest bardzo ważna dla usprawnienia ruchu w powiecie gdańskim oraz w okolicy Trójmiasta. Przede wszystkim zmniejszy ruch na istniejącej obwodnicy. Samochody poruszające się w kierunku Gdyni, Wejherowa, Helu, Lęborka i Słupska nie będą musiały stać w korku na węźle w Kowalach, ani przejeżdżać przez Gdynię, Rumię i Redę. Zwiększy się rola węzła komunikacyjnego w Straszynie. Planowana jest jego przebudowa, bowiem zbyt często jest zakorkowany.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?