O końcowych pracach przy budowie nowego urzędu gminy w Juszkowie (gmina Pruszcz Gdański) pisaliśmy już w połowie marca ubiegłego roku. Wtedy władze gminy informowały, że przeprowadzka urzędników do nowego budynku ma mieć miejsce na jeszcze w 2019 roku. Jednak budynek stoi pusty do dzisiaj. Jak się okazuje powodem tej sytuacji są... meble, a właściwie zerwanie umowy przez gminę z wykonawcą, który wygrał wcześniejszy przetarg.
Jak informuje Urząd Gminy Pruszcz Gdański, umowa została zerwana z powodu niewywiązania się z niej. Po ogłoszeniu przetargu, wyborze jednej z firm i podpisaniu z nią umowy, wykonawca otrzymał 50 dni na dostarczenie i montaż mebli, czyli do połowy października. Po wykonaniu zadania, władze gminy dokonały odbioru technicznego, a właściwie jego nie dokonały, ponieważ znalazły wiele wad i uchybień. Gdy wykonawca nie zastosował się do uwag, gmina odstąpiła od umowy, naliczając przewidziane kary.
- Bardzo byśmy chcieli podejmować mieszkańców w lepszych niż obecnie warunkach. Również praca urzędników jest dziś bardzo utrudniona - komentuje Magdalena Kołodziejczak, wójt gminy Pruszcz Gdański.
- Nie możemy jednak godzić się na „fuszerki”, gdyż gospodarujemy pieniędzmi podatników.
Obecnie trwa procedura przygotowawcza związana z ogłoszeniem nowego przetargu na wykonanie mebli.
Dziennik Zachodni / Wielki Piątek
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?