Budowa nowego dworca PKP w Pruszczu Gdańskim
Trwa budowa nowego dworca PKP w Pruszczu Gdańskim. Prace mają się zakończyć w tym roku. Nowy budynek zastąpi stary ponad 25-letni obiekt, który został rozebrany pod koniec 2021 roku. W to miejsce, od 2022 roku, powstaje nowoczesny obiekt, dzięki któremu podróżni zyskają wyższy komfort obsługi oraz większe bezpieczeństwo, m.in. dzięki instalacji nowoczesnego monitoringu.
Jak wygląda nowy dworzec PKP w Pruszczu
Projekt nowego budynku przygotowała firma Meritum Projekt. Jest to obiekt parterowy o powierzchni do 231,6 m kw. i wysokości 6,8 m. W środku będzie hol główny z poczekalnią, kasy biletowe, toalety, lokal usługowy oraz przejście do tunelu na perony. W budowie nowego dworca wykorzystuje się współczesne i tradycyjne materiały - cegła, szkło i aluminium. Jest także indywidualny detal elewacji z cegieł.
Nowy dworzec w Pruszczu Gdańskim funkcjonalny i ekologiczny
Jak zapewnia PKP SA, nowy dworzec ma być nowoczesny, funkcjonalny, a jednocześnie bezpieczny i ekologiczny. Zmieni się także aranżacja bezpośredniego otoczenia dworca oraz organizacja ruchu.
- Dlatego już na etapie projektowania wyeliminowano potencjalne bariery architektoniczne oraz wprowadzono szereg usprawnień dla tej grupy podróżnych - informuje PKP. - Wśród nich są ścieżki prowadzące w budynku dworca i jego bezpośrednim otoczeniu, oznaczenia w alfabecie Braille`a, kontrastowa kolorystyka wnętrz oraz tablice dotykowe z planem dworca.
CZYTAJ TAKŻE: Ruszyła rozbiórka dworca w Pruszczu. Pół budynku już nie ma
Innowacyjny Dworzec Systemowy w Pruszczu Gdańskim ma być również ekologiczny i bezpieczny. W budynku zostanie zainstalowane energooszczędne oświetlenie wraz z automatyką sterującą. Na dachu zaprojektowano 24 panele fotowoltaiczne do wytwarzania „zielonej energii”. Odpowiednią temperaturę w budynku zapewnią odpowiednio dobrane materiały budowlane o niskim współczynniku przenikalności cieplnej, a także pompy ciepła powietrze-powietrze służące ogrzewaniu budynku. Istotnym elementem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa osób i mienia, w tym montaż nowych systemów: monitoringu, kontroli dostępu, sygnalizacji włamania i napadu oraz przeciwpożarowych.
Łączny koszt przedsięwzięcia wyniesie PKP ok. 7,3 mln złotych brutto.
Gazeta Lubuska. Ewakuacja w Zielonej Górze. W garażu były bomby
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?