- Zwiększyliśmy eksport o 10 procent i na tym nie zamierzamy poprzestać - mówi Marek Skrętny, dyrektor marketingu Browaru Amber. - Nasze piwa można kupić w USA, Kanadzie, Skandynawii, Wielkiej Brytanii i na południu Europy. Obserwujemy wyraźnie zwiększające się zainteresowanie polskimi produktami regionalnymi za granicą. Nasze piwo pije już nie tylko Polonia, ale i inni mieszkańcy tych krajów.
Rzadka metoda, unikatowa butelka
Pszeniczniak, nowe piwo wytwarzane metodą górnej fermentacji, stosowanej głównie m.in. w Holandii i Belgii, trafi do USA, Wielkiej Brytanii i Australii.
- Jesteśmy jedynym browarem regionalnym w Polsce, który wprowadził unikatową butelkę grawerowaną, pozbawioną papierowej etykiety, za to z grafiką malowaną na szkle - dodaje dyrektor Skrętny.
Butelka jest „dwujęzyczna" - z jednej strony widnieje na niej napis po polsku "Browar Amber Specjalność Regionu" oraz pieczęć "Naturalnie z Pomorza", a z drugiej odpowiednik w języku angielskim.
Czytaj także:Bielkowskie koźlaki - święto smaku
Browary regionalne rosną w siłę
- Nie ma w Polsce miejsca, gdzie tradycje piwowarskie byłyby tak duże jak w Gdańsku i jego okolicach, dlatego zależy nam, by przy okazji promować region - podkreśla dyrektor Skrętny [browar organizuje co roku Bielkowskie Koźlaki, imprezę połączoną z jarmarkiem produktów tradycyjnych - red.].
Z danych Stowarzyszenia Regionalnych Browarów Polskich browary regionalne w 2011 r. odnotowały w segmencie piw premium 10 proc. wzrost sprzedaży, większy niż dynamika sprzedaży rynku, która w tym czasie wyniosła 2 proc.
Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?