Modernizacja linii kolejowej nr 201 między Gdynią a Kościerzyną to jedna z najważniejszych inwestycji kolejowych w woj. pomorskim. W ramach przedsięwzięcia oprócz niej zostaną zelektryfikowane również fragmenty dwóch innych linii - 229 między Glinczem i Kartuzami oraz 214 między Kartuzami a Somoninem. Cała inwestycja ma być gotowa w 2021 roku.
Biura projektowe oferty w rozpisanym przez PLK mogą składać do 10 lutego, a zarezerwowane przez kolejarzy na projekt środki to aż ok. 25 mln zł. O wyborze wykonawcy dokumentacji w 60 proc. zdecyduje oferta cenowa, a w 40 proc. termin realizacji.
- Projekt elektryfikacji PKM jest gotowy już od dawna, a w ramach budowy linii PKM przygotowane zostały już nawet miejsca pod przyszłe słupy trakcyjne, co doskonale widać np. na wiaduktach. Jego realizacja musiała zostać jednak odłożona w czasie do momentu, kiedy PKP PLK przygotują projekt elektryfikacji swoich linii, z którymi PKM się łączy. I to właśnie teraz się dzieje - tłumaczy Tomasz Konopacki, rzecznik prasowy Pomorskiej Kolei Metropolitalnej.
Gdyby PLK nie zelektryfikowała odcinków linii 201,214 i 229, to elektryfikacja linii PKM nie miałaby sensu - jej elektryczne pociągi musiałyby kończyć bieg w Osowej, a pasażerowie, chcąc dostać się do Kościerzyny, Kartuz czy Gdyni przez Wielki Kack, musieliby się przesiadać.
Otwarcie sezonu motocyklowego na Jasnej Górze
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?