Trwa budowa tunelu pod torowiskiem w Radunicy. Inwestycja kosztuje PKP PLK 3,5 miliona zł

Trwa budowa tunelu pieszo-rowerowego w Radunicy w gminie Pruszcz Gdański. Inwestor PKP PLK planuje ją zakończyć w połowie 2013 roku. Z inwestycji cieszą się mieszkańcy oraz władze gminy.
Prace przy tunelu zakończą się w połowie 2013 roku
 fot. W. Rozenberg

- Będzie to bezkolizyjne dojście do przystanku autobusowego położonego przy ul. Grunwaldzkiej przy drodze krajowej nr 91 - mówi Andrzej Bożyk, zastępca wójta gminy Pruszcz Gd. - Do tej pory mieszkańcom służy kładka nad torowiskiem.
Tunel połączy się ze ścieżką pieszo-rowerową w Radunicy.

Udział przy budowie tunelu zapowiadało miasto Pruszcz Gdański, którego władze na spotkaniach z mieszkańcami Radunicy przekonywali o konieczności budowy tunelu także dla kierowców.
- Miasto nie wycofało się z tego pomysłu, jednak odkąd oddano do użytku obwodnicę miasta ruch rozładował się i na razie nie ma potrzeby na zwiększanie przepustowości ruchu w tej części miasta - tłumaczy Bartosz Gondek, rzecznik burmistrza Pruszcza Gdańskiego. - Gdy tylko tereny w pobliżu obwodnicy zostaną zamieszkane na pewno powrócimy do pomysłu rozbudowy tunelu. Szacujemy, że najwcześniej stanie się to w latach 2017-2020, bo jeszcze raz podkreślam w tej chwili nie ma takiej potrzeby.

Tomasz Hofman, sołtys Radunicy jest zdziwiony obrotem spraw. - Były rozmowy z miastem, przyjeżdżał do nas burmistrz Janusz Wróbel i przekonywał do budowy tunelu dla kierowców, teraz odsuwa tę inwestycję na kolejne lata - dziwi się sołtys. - Oczywiście, to miasto będzie decydować o dalszych losach tunelu dla kierowców, jednak wątpię, by za kilka lat władze podjęły ten temat. Myślę, że inwestycja będzie za droga. Niemniej cieszę się, że ruszyła budowa, bo to oznacza, że już nie będziemy musieli chodzić tą niebezpieczną kładką. Mieszkańcy od początku opowiadali się za tunelem dla pieszych.

Mężczyzna wskazuje, jakie problemy z poruszaniem się nią mają ludzie starsi i kobiety z wózkiem.
- Ta kładka to dla nas Golgota - nie ukrywa Tomasz Hofman. -Proszę spróbować wjechać na nią wózkiem z małym dzieckiem. To naprawdę trudne i wymagające nie lada siły.

Jak podaje PKP PLK koszt budowy tunelu pieszo-rowerowego to około 3,5 miliona zł. - Długość całkowita konstrukcji pod 3 torami to 60 metrów, z dojściami 120 metrów, szerokością 4,5 metra i wysokością 2,5 metra - podaje Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy Centrum Realizacji Inwestycji PKP PLK. - PKP PLK modernizują infrastrukturę kolejową, a nie drogową. W planach na modernizację tego odcinka od początku było wybudowanie przejścia pieszo-rowerowego, ponieważ ewentualne plany budowy w tym miejscu tunelu dla samochodów przekroczyłyby kilkakrotnie koszt budowy powstającej konstrukcji.

Redaktor

  • Polska Dziennik Bałtycki
Więcej na temat:

Komentarze

Liczba znaków do wpisania:  4000/4000

Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Jeśli uważasz, że któryś z komentarzy łamie regulamin, to wyślij nam link do tego artykułu na pomoc@naszemiasto.pl

Wybrane dla Ciebie

Powiązane

Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Więcej na temat:
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, wyłącz Adblock na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3