Ośrodek stworzony przez rodziców dzieci z autyzmem, jest jedynym w powiecie gdańskim, które oferuje rzeczywistą pracę z dzieckiem ukierunkowaną na terapię indywidualną oraz gwarantuje każdemu dziecku, które będzie absolwentem przedszkola ciągłość edukacji szkolnej .
- Dla każdego dziecka opracowujemy Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, którego podstawą jest rzetelna diagnoza funkcjonalna. Zajęcia terapeutyczne odbywają się codziennie, a liczba godzin dostosowana jest do indywidualnych potrzeb dziecka. U nas nie ma ramowego wymiaru godzin. Jeśli dziecko potrzebuje więcej zajęć terapeutycznych, to jest mu to zapewnione. Celem placówki jest wyeliminowanie deficytów rozwojowych utrudniających funkcjonowanie w społeczeństwie. Zależy nam na wyrównaniu szans edukacyjnych, a nie na sztampowym nauczaniu – mówi Przemysław Król, współwłaściciel przedszkola.
Zobacz: Wyruszyli rowerami z Pruszcza do Nowego Sącza, by spełnić marzenia chorego Jasia i jego rodziny
Przedszkole współpracuje ze szkołą podstawową. Dzięki temu dziecko ma zapewnioną ciągłość edukacyjną. W ten sposób terapeuta, który pracował z dzieckiem w przedszkolu, przechodzi wraz z nim do szkoły i tam kontynuuje wspieranie edukacji dziecka
- Wiemy jak to jest po tej drugiej stronie barykady, ponieważ stoczyliśmy walkę o indywidualną terapię dla naszych dzieci. Jesteśmy rodzicami dzieci niepełnosprawnych. Stworzyliśmy placówkę, o której marzyliśmy kilka lat temu, gdy nasze dzieci otrzymały diagnozę i rozpoczęły drogę w świat łudzących obietnic terapii.
Liczy się głównie dziecko i rodzic. Zależy nam, by niepełnosprawne dzieci aktywnie uczestniczyły w życiu codziennym, a to jest możliwe. Potrzebne są tylko chęci i czas
– dodaje Marcin Krawczuk, współwłaściciel przedszkola.
W przedszkolu nie ma ludzi przypadkowych. Każda z zatrudnionych osób jest terapeutą, doświadczonym specjalistą. Jak podkreślają, dla nich wszystkich najważniejsze jest dobro tych dzieci. Podopieczni otoczeni są codzienną opieką wykwalifikowanych terapeutów, psychologów, pedagogów, fizjoterapeutów, logopedów, oligofrenopedagogów, animaloterpeutów, ponieważ głównym partnerem przedszkola jest Niepubliczna Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna ,,Mały król”.
- Stanowimy zgrany zespół, dla którego szczęście, radość dziecka ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi jak i jego rodzica stanowią najwyższą wartość. Jako jedni z nielicznych placówek przygotowujemy test gotowości szkolnej, który opisuje motorykę, zmysły i percepcję dziecka. Na koniec rodzic otrzymuje wielostronicową opinię terapeutyczną. – mówi Elwira Kamola, dyrektor przedszkola.
- Punkt poddaje się zewnętrznej, niezależnej superwizji w celu skontrolowania swoich postępów. Pamiętaj o jednym: „ Jeśli śmieje się dziecko, śmieje się cały świat” – reasumuje zespół Punktu Terapeutycznego „Lawendowy Król”.
Karol Stadnik choruje na zespół Bealsa. Kręgosłup miażdży mu narządy wewnętrzne. ZOBACZ FILM:
Instahistorie z VIKI GABOR
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?