Centralna Komisja Egzaminacyjna nie nadzorowała właściwie przeprowadzania i oceniania sprawdzianów szóstoklasisty, testów gimnazjalnych, matur i egzaminów zawodowych.
"System egzaminów wymaga naprawy, głównie z uwagi na niewłaściwy sposób układania testów i błędy popełniane przy ich sprawdzaniu. Słaba kontrola komisji egzaminacyjnych sprawia, że wśród świetnych egzaminatorów bez trudu i bez konsekwencji trwają także ci nierzetelni" - czytamy w raporcie NIK.
W latach 2009-2014 na 40 tys. prac egzaminacyjnych, które udostępniono do wglądu zdającym, 10 tys. zostało sprawdzonych ponownie, a wyniki egzaminu zostały zmienione aż w jednej czwartej przypadków.
Joanna Jakubowska, doradca metodyczny ds. matematyki w Ośrodku Kształcenia Ustawicznego w Gdańsku i nauczyciel w gimnazjum, tak komentuje sprawę: - Z moich doświadczeń jako nauczyciela wynika, że ocenę z testów gimnazjalnych kwestionują nieliczne osoby. Ani razu nie spotkałam się z przypadkiem, gdy takiej osobie zmieniano wynik egzaminu. Wydaje mi się, że raport NIK spowoduje, iż zwiększy się liczba próśb do Okręgowej Komisji Egzaminacyjnej o wgląd w swoje prace. Sam raport podany do wiadomości krótko przed egzaminami na pewno wpłynie na zwiększenie stresu u uczniów.
Powrót reprezentacji z Walii. Okęcie i kibice
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?