(© Piotr Hukało)

Masz zdjęcie do tego tematu?

Wyślij

Od 13 marca zmienia się rozkład jady pociągów SKM i PKM. Gdzie bezpośrednie połączenia do Kościerzyny? - pytają podróżni z Kaszub, pracujący w Gdańsku.

Rozkład SKM i PKM obowiązujący od 13 marca


Na odcinku Gdynia Główna -Gdańsk Osowa - Kartuzy - Kościerzyna
Pobierz rozkład

Rozkład SKM



Kierunek Słupsk
Dni robocze POBIERZ ROZKŁAD
soboty POBIERZ ROZKŁAD
niedziele i święta POBIERZ ROZKŁAD

-------------

Kierunek Tczew
dni robocze POBIERZ ROZKŁAD
soboty POBIERZ ROZKŁAD
niedziele i święta POBIERZ ROZKŁAD

-------------

Rozkład PKM


dni robocze POBIERZ ROZKŁAD
soboty i święta POBIERZ ROZKŁAD

-------------

pobierz legendę





[zaj_kat]Poznaliśmy już nowy rozkład jazdy dla sieci połączeń Szybkiej Kolei Miejskiej i Pomorskiej Kolei Metropolitalnej, który obowiązywać będzie w województwie od 13 marca do 11 czerwca. Na szczęście nie ma w nim żadnych większych, przykrych zmian dla pasażerów. Utrzymana została wysoka częstotliwość przejazdów na najbardziej obleganej linii w województwie między Gdańskiem i Wejherowem. Nadal obowiązują kursy PKM między Gdańskiem, Gdynią i Kartuzami, nadzorowane również przez SKM, która wygrała przetarg na obsługę tych połączeń. Podobnie do obecnej wyglądać będzie częstotliwość na odcinkach Tczew - Słupsk i Gdynia Główna - Kościerzyna.

- Rozkład jest bardzo podobny do obowiązującego obecnie - mówi Marcin Głuszek, dyrektor ds. marketingu i sprzedaży SKM. - Nastąpiły niewielkie jego korekty.

W nowym rozkładzie jazdy PKM i SKM nie przewidziano jednak uruchomienia bezpośrednich połączeń między Gdańskiem a Kościerzyną, czego domagają się od dawna przede wszystkim mieszkańcy powiatu kościerskiego. Do władz województwa pomorskiego, SKM, a także i do naszej redakcji napływa wiele interwencji w tej sprawie. Co więcej, przesiadki na poszczególnych stacjach - jak Gdańsk Osowa czy Borkowo, w nowym rozkładzie jazdy w niektórych porach dnia wydłużają się nawet o kilkanaście minut.

- Dojeżdżam do pracy relacją Kościerzyna - Gdańsk - informuje Mateusz Krzych. - Trzeba przyznać, że PKM i SKM nie ułatwiają nam życia.

Marcin Głuszek podkreśla jednak, że na trasie między Gdańskiem a Kościerzyną SKM korzysta z jednotorowej linii, dodatkowo zarządzanej przez inną spółkę, PKP PLK.

- Stwarza to określone ograniczenia - mówi Marcin Głuszek. - Realizujemy połączenia zgodnie z zapisami przetargu na obsługę tej linii. Przesiadki zaplanowaliśmy tak, aby były w miarę możliwości jak najkrótsze, jak najbardziej dogodne dla pasażerów. W niektórych przypadkach ich czas się niestety wydłużył, ale w innych skrócił.

Ryszard Świlski, wicemarszałek województwa pomorskiego, podkreśla, że zlecił już przeanalizowanie rozwiązań, które w przyszłości mogą doprowadzić do uruchomienia bezpośredniego połączenia między Gdańskiem a Kościerzyną.

- Zobowiązałem do tego podległych mi pracowników - mówi Ryszard Świlski. - Za tydzień będę miał propozycję rozwiązań. Trzeba jednak mieć świadomość, że na linii z Gdańska do Kościerzyny obowiązują określone ograniczenia. Wprowadzenie nowych połączeń odbyć może się tylko kosztem likwidacji innych.

Wicemarszałek Świlski dodaje, że nie zawsze postulaty pasażerów, kiedy już zostaną spełnione, odpowiadają ich rzeczywistym potrzebom.

- Atakowano nas za brak nocnych połączeń na lotnisko - mówi Ryszard Świlski. - Wprowadziliśmy je, ale nikt tymi pociągami nie jeździ. Podniósł się wielki protest, gdy PKM początkowo nie kursowała do Gdyni. Teraz takie połączenia są, ale frekwencja w nich jest nikła. Musimy być więc ostrożni. Nie możemy pozwolić, aby pociągi stały się taksówkami i woziły jednego czy dwóch pasażerów, nie jest to bowiem racjonalne.

Czytaj także

    Komentarze (3)

    Podane dane osobowe będą przetwarzane przez Polska Press Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie. Podanie danych jest dobrowolne. Pozostałe informacje na temat celu i zakresu przetwarzania danych osobowych oraz Twoich praw znajdziesz w regulaminie. Dodając komentarz akceptujesz regulamin.

    Zaloguj się / Zarejestruj się!

    lawendowe wzgórza (gość)

    "rozkład" to słowo najbardziej pasuje mi do pkp i tych głupiutkich spółek córek.

    mati (gość)

    Jak długo przewidywana będzie jeszcze konieczność porannej przesiadki w Gdańsku Osowej podczas podróży z Żukowa do Gdańska Niedźwiednika? Aktualnie, chcąc dostać się do pracy przy Niedźwiedniku zmuszony jestem do przesiadki, która zabiera 27 MINUT!!!!! Połączenie to jest całkowicie nieatrakcyjne i zniechęca to bardzo wiele osób (mnie i kilku znajomych, ale i też na pewno więcej osób). Są to kluczowe godziny na dostanie się do pracy.

    Jeśli skład ruszałby nadal o 6:55, byłby (jak pociąg o 5:55) na miejscu po 30 minutach. Teraz jest to godzina, co jest nie do przyjęcia - 7:58 na miejscu oznacza notoryczne spóźnianie się, a do tego konieczność czekania 5x w tygodniu po 30 minut na przesiadkę (co daje 2,5 godziny zmarnowanego czasu i 10 godzin miesięcznie - to dużo, zdecydowanie za dużo).

    J. (gość)

    Czy można prosić o załącznik graficzny tras RAZEM z rozkładem jazdy na stronie? Ciekawe jak obcokrajowiec połapie się w tak opisanym rozkładzie...